Kungsgatan / Lättläst

Kungsgatan / Lättläst

Opis książki

En lättläst klassiker!

Adrian växer upp i byn Humla.

När han fyller 18 år flyttar han till Stockholm.

En kväll träffar han Marta från byn.

Hon har blivit prostituerad och säljer sin kropp på gatan.

Adrian vet inte vad han ska göra med sitt liv.

Han tar olika slags arbeten och läser mycket.

Till slut känner Adrian sig mer som en arbetare från staden än en bondson från landet.

Ivar Lo-Johanssons roman berättar om livet i Stockholm på 1920-talet.

Johan Werkmäster har återberättat boken till lättläst.

Susanna Alakoski har skrivit förord.

Autor.Ivar Lo-Johansson
Lektor.Victor Morell

AudiobookE-book

Szwedzki

Co myślą inni

Recenzje Kungsgatan / Lättläst

Nie ma jeszcze wystarczającej liczby ocen

Nie ma jeszcze wystarczającej liczby ocen