Jerusalem. Del 2 (lättläst) : att längta hem- Selma Lagerlöf

Ocena 3.8
2 godz. 47 min.
83 Strony
bookCoverFor

Opis

De rika Ingmarssönerna är storbönder i Dalarna i slutet av 1800-talet. Flera i släkten Ingmarsson går med i en väckelserörelse. De utvandrar tillsammans med andra bondfamiljer till den heliga Jerusalem. De vill gå i Jesus fotspår och vänta på hans återkomst till jorden. På plats i Jerusalem lever de och arbetar i en amerikansk koloni som hjälper sjuka och fattiga. Det är härligt att vandra i samma stad som Jesus en gång har gjort. Till en början trivs de svenska bönderna med det nya livet.

Men hemska händelser får många att undra om det var rätt att lämna Sverige. Det är svårt att leva med alla sjukdomar och andra faror i ett nytt land. Hur ska det gå för Ingmarssläkten? Vinner kärleken över ondskan? Vem får leva och vem får dö?

Jerusalem är ett av Selma Lagerlöfs mest omtalade verk och bygger på verkliga händelser. Nu på lättläst svenska i två delar. Det här är del 2.

Format:
E-book, Audiobook
Czas trwania audiobooka:
2 godz. 47 min.
Strony e-booka:
83
Język:
Szwedzki
Data wydania:
26.08.2020
Wydawca audiobooka:
Bokförlaget Hedvig
Numer ISBN audiobooka:
9789179710668
Wydawca e-booka:
Bokförlaget Hedvig
Numer ISBN e-book:
9789179710712