I krigets skugga / Lättläst

I krigets skugga / Lättläst

Opis książki

En lättläst bok om vardagen under andra världskriget.

Jag hör dem viska bakom mig.
– Nassesvinet är en ful, äcklig tjuv.
Jag känner mig ensammast i världen.
Jag kan inte försvara mig.
Det som gör mest ont är att Maria inte ens vill titta åt mitt håll.

Andra världskriget är slut.
Femtonårige Hans har lämnat sin familj i Tyskland och kommit till Sverige och familjen Jönsson.
Han får nya vänner och en chans att visa hur bra han är på fotboll.

Men det finns också folk som hatar Hans bara för att han är tysk.
Det blir en ny strid som Hans helst vill slippa.

I krigets skugga är den andra boken av tre om Hans.
Den första boken, Ett regn av bomber, handlar om tiden i Tyskland under kriget.

Co myślą inni

Recenzje I krigets skugga / Lättläst

Nie ma jeszcze wystarczającej liczby ocen

Nie ma jeszcze wystarczającej liczby ocen