Handen / Lättläst

Handen / Lättläst

Opis książki

En spännande historia om poliskommissarien Kurt Wallander, återberättad på lätt svenska.

Kurt Wallander drömde om att flytta ut på landet och det här huset verkade vara perfekt. På baksidan fanns en trädgård med både äppelträd och vinbärsbuskar. Vinden susade i träden.

När Wallander gick omkring bland höstlöven snavade han plötsligt på något som stack upp ur gräset. Var det en trasig kratta eller en trädrot? Han stirrade på föremålet som stack upp ur marken. Det var skelettet av en hand.

Henning Mankell är en av Sveriges mest populära författare. Han har sålt över 40 miljoner böcker och är översatt till fler än 40 språk. Kurt Wallander är hans mest kända figur.